2012. július 25., szerda

Műköröm vs. saját köröm....melyik a jobb???

Ma az egész napi gyengélkedés után olyan elmélkedős estém van (talán túlságosan is kipihentem magam), ezért gondoltam hogy írok egy bejegyzést a körmökről.

A különböző épített, zselés körmök az utóbbi években nagy népszerűségnek örvendenek, nem csak a fiatal lányok körében, egyre többször látni 40 - 50 éves nőkön is.

Nekem még sosem volt, és nem is tervezem mostanában, hogy csináltassak, bár tény, hogy vannak köztük nagyon szépek. Én az egyszerű, otthoni lakkozás híve vagyok, hagyományos körömlakkokkal.

Az alábbiakban felsorakoztatok néhány érvet a műköröm, illetve a hagyományos lakkozott köröm mellett, és ellen.

Épített zselés műköröm: 

Miért jó???
  • Ha tényleg profi körmösnél csináltatod, olyan mintákat varázsol a körmödre, amilyeneket te otthon sohasem tudnál (pláne, ha olyan kétbalkezes vagy, mint én). 
  • Nagyon szép és esztétikus tud lenni, és feltűnőbb, mint egy lakkozott köröm.
  • Tartós, ha vigyázol rá, akár 1 hónapig is megmarad.
  • Sokkal strapabíróbb, nem pattog le a körmödről, ha mosogatsz.
  • Akinek gyenge a körme és nem tudja megnöveszteni, annak is lehet hosszú körmöt csinálni.
Miért nem jó??? 
  • Drágább, mintha megveszel 1 vagy 2 üveg körömlakkot.
  • Ha csak nem vagy te is profi, otthon nem tudod megcsinálni, mindig el kell menned a körmöshöz, ahova időpontot kell kérni, stb...
  • Sokkal tovább tart az elkészítése, mint ha csak kilakkoznád a körmöd.
  • Ha már elkezdett lenőni, vagy leszeded, vagy mész a körmöshöz...a lenőtt zselés köröm nagyon ciki, és tök feltűnő, pláne ha színes zselé van rajta...
  • Ha leszeded, alatta a körmöd elgyengül és töredezik. 
  • Ha otthon akarod csinálni, drága az eszközök beszerzése (zselék, ecsetek, reszelők,UV-lámpa...)

És most lássuk a másik oldalt:

Lakkozott köröm: 

Miért jó???
  • Egyértelműen olcsóbb - ha megveszel 1 üveg körömlakkot, az elég sok alkalomra elég, míg ha egyszer elmész körmöshöz, máris ott hagysz minimum 2 - 3000 Ft-ot.
  • Nem kell több hétig ugyanazt a mintát nézegetned, ha megunod csak lemosod, és jöhet egy teljesen másmilyen lakk.
  • A körmös akár 2 - 3 órán keresztül is csinálja a körmödet, viszont ha csak kilakkozod, a száradással együtt max. 1 óra alatt készen van. 
  • Nem kell menned hozzá sehová, nincs előzetes bejelentkezés, akkor csinálhatod meg otthon, amikor csak kedved szottyan rá.
  • Sokkal könnyebb lemosni a lakkot, mint leszedegetni vagy lereszelni a zselés körmöt.
Miért nem jó???
  • Nem olyan tartós mint a zselés társa....elég egy rossz mozdulat, vagy olyan munka amit főleg a kezeddel végzel (mosogatás, gazolás stb.) és máris lepattog, márpedig a lepattogott lakk csúnya.
  • Ha nincs túl jó kézügyességed, nem nagyon tudsz megcsinálni bonyolultabb mintákat. 
  • A körmös ügyel rá, hogy rendesen megkössön a körmödön a zselé mielőtt elmész tőle, viszont ha te nem figyelsz eléggé arra, hogy megszáradjon a lakkod, akár egy mozdulattal belenyúlhatsz, és elkenheted azt, amit előtte fél óráig festegettél.
  • Általában 3 - 4 napig, de max. 1 hétig tudod hordani, mielőtt lepattog.
  • Egy sima egyszínű lakkal kifestett köröm nem olyan figyelemfelkeltő, mint egy színes mintákkal tarkított zselés köröm.


Azt hiszem, most így egy szuszra ennyi jutott eszembe.

És hogy nekem miért nincs műkörmöm???
Nem azért mert nem találom szépnek, nagyon tetszenek....máson. Viszont én túl lusta lennék havonta legalább egyszer körmöshöz járni, tuti hogy idegesítene az, amikor már látszik a lenövés.
Valamint szeretem a változatosságot körmök terén, jobban tetszik az, ha minden héten más színű, mintha hetekig ugyanolyan lenne.
De ami a legfőbb ok: nem bírom elviselni, ha hosszú a körmöm. Ez talán abból adódik, hogy általános suliban 6 évig zongoráztam, és ott kötelező volt a teljesen rövid köröm, mert a hosszú megcsúszott a billentyűkön, és akkor félreütöttem. A 6 év alatt annyira megszoktam a kicsi körmöket, hogy most már, amikor lehetne hosszú, egyszerűen nem bírom elviselni. Idegesít, hogy mindenbe beleakad, hogy bemegy alá a kosz.... Kéthetente le kell vágnom, mert akkor már úgy megnő, hogy idegesít.
Egyszer próbálkoztam a felragaszthatós műkörömmel, gondoltam ha ezt meg tudom szokni, akkor a zselés is menne. Hát nem sikerült, 1 hétig is alig bírtam rajtahagyni, kész megkönnyebbülés volt, amikor leszedtem.

Így letettem arról, hogy nekem mostanában zselés körmöm legyen.

Ti melyiket szeretitek jobban??? A zselés, vagy a lakkozott körmöt???



Hajrá, jöhetnek a vélemények, pró - és kontrák egyaránt!!!! :) :)


2 megjegyzés:

  1. Hűű, nagyon jó bejegyzés lett. :)
    Nekem 2x csinált körmös műkörmöt, de nem nekem való. Nagyon hamar lejött...persze ez a munkának is köszönhető. Nem szeretem. Ha meg hosszú körmökre vágyom, megnövesztem a sajátomat. Általában úgy vágom le, hogy négyszögletes formájúra reszelem, de ha már nagyon megnőtt, mindig letörik a sarka. Ekkor pedig jöhet a kerek vagy hegyes forma. Így nem kell levágnom még a körmeimet. :) Sokan megkérdezik, hogy mű-e, de mondom, hogy nem, a sajátom, csak ilyen hosszú már.
    Amúgy lakkozni jobban szeretek, mert kedvelem a változatosságot. Egy héten 2x tuti átlakkozom a körmeimet más színre. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is jobban szeretem a természetes, lakkozott körmöket. Műkörömben is csak a szolidabb mintás tetszik, de csak másokon. Igaz, hogy még nem tudok olyan profi mintákat csinálni, de igyekszem ;)

      Törlés