2012. szeptember 20., csütörtök

Sminklemosás - ahogy én csinálom

Aki hozzám hasonlóan minden nap sminkeli magát a suliba, vagy a munkahelyre az nyilvánvalóan tudja azt is, hogy a sminket nem csak felvinni kell, hanem lemosni is.

Ehhez pedig nem mindegy, hogy milyen termékeket használunk, és mikor.

Valaki csak este fürdéskor mossa le a sminkjét, én rögtön, mikor hazaérek. Valahogy nem tudnám elviselni, hogy még otthon is sminkben legyek, arról nem is beszélve, hogy a bőrnek is kell szellőznie.

Én minden nap használok alapozót, púdert, korrektort, szemceruzát, szemhéjfestéket, szempillaspirált, tehát elég sok mindent. Ezeket sima vízzel nem lehet rendesen lemosni. Ha máshol vagyok, amikor meg akarok szabadulni a festékektől, akkor sminkeltávolító nedves törlőkendőt használok, otthon viszont ennél jóval alaposabb vagyok.

Íme a Dia - féle sminkeltávolítás step by step:

  1. Fogok egy vattakorongot, és öntök rá egy kis Balea vízálló szemfestéklemosót. Ez egy olajos folyadék, két rétegű, össze kell rázni a legjobb hatás eléréséhez. Pár csepp a vattára, és nagyon szépen lehozza a szemhéjpúdert, és a szempillaspirált (a vattát NE dobjuk ki utána).
  2. Még mindig maradok a Baleánál, most egy fültisztító pálcikára cseppentek belőle, ezzel tudom letörölni a szemceruzát, és közvetlen a szemem alatti részt. Vigyázat, szembe kerülve csíp!
  3. Megvagyunk tehát a szemfesték lemosásával, most az arc többi része jön. Egy kis vízzel benedvesítem, majd fogom a Clean&Clear Shine Control mindennap használható bőrradíromat. A tenyerembe nyomok egy keveset, és felviszem a teljes arcomra, és körkörös mozdulatokkal finoman masszírozni kezdem. Nagyon szeretem ezt a terméket, mert tisztít és radíroz is egyben, de nem túl erős és nem szárít, tehát tényleg minden nap használható. 
  4. Most bő vízzel lemosom az arcradírt. Egy kissé nehézkesen jön le, de pár perc után minden gond nélkül eltűnik :) 
  5. Fogok egy törülközőt, és megtörölgetem az arcomat. A bőröm érezhetően tiszta, puha és friss lett. 
  6. Néhány szemceruzánál előfordul, hogy ezek után még mindig marad egy kis fekete foltocska a szemem alatt. Ilyenkor előveszem a Baleás vattát (ezért írtam, hogy ne dobjuk még ki), és a tiszta felével pár mozdulattal letörlöm, utána meg törülközővel a lemosót is.

Ja igen, még egy fontos dolog: a sminklemosáshoz mindig használjuk külön törülközőt! Mert akármennyire is igyekszünk, mindig marad egy kevés fekete rajtunk, ami aztán a törülközőn landol, és szép kis foltok lesznek rajta. Amit pedig elég nehezen (vagy egyáltalán nem) lehet kimosni. Ezért aztán jobb, ha erre a célra befogunk egy olyan törcsit, amit nem annyira sajnálunk :) (Hugom egy időben mindig azt használta, amelyik éppen a keze ügyébe került, és egy idő után fekete volt az összes törülköző. Mondanom sem kell, nagyon örültem neki.)

Így leírva elég hosszadalmasnak tűnik, de higgyétek el, a valóságban ez a műveletsor nem tart tovább 5 percnél. Ennyit pedig szerintem minimum rászánhatunk a bőrünkre egy nap :)

 

Ti hogyan távolítjátok el a sminketeket???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése