2012. augusztus 18., szombat

Tartósság teszt: AVON matte körömlakk

Nemrég írtam egy listát a régebbi lakkjaimról ITT, és megemlítettem, hogy a lila AVON matte lakkomról lesz még szó bővebben.

Anno azért rendeltem meg, mert akkor kezdtek bejönni a matt körömlakkok, és  úgy gondoltam, miért is ne tehetnék egy próbát, és különben is, a képen olyan szépen nézett ki a csaj kezén.

A Violetta nevű, sötétlila árnyalatot választottam.

(a képen elég kékesnek látszik, de ez valójában lila.)

















Így néz ki a körmömön:
2012. 08. 16. 10:14
Ez a kép közvetlenül a lakk felkenése után készült lámpafénynél (bocsi, hogy a körömágybőröm is lakkos, de rögtön le akartam fényképezni). Látszik, hogy tényleg teljesen matt, olyan mint az újságban. Mivel most csak a teszt kedvéért használtam, ezért csak az egyik ujjamat lakkoztam ki vele.








2012. 08. 16. 10:15
Itt pedig ugyancsak felvitel után, természetes fényben (nem tudom, a képen miért lesz ilyen kékes, valójában olyan színe van, mint a lámpánál készült képeken).











2012. 08. 16. 17:53

Itt pedig napfényben (közben kisütött a napocska is), pár órával később. A körömvégnél már látható a kopás, a mattság még egyenlőre tart.









2012. 08. 17. 10:28


Ez pedig egy másnap délelőtti kép, lámpafénynél. Noha kicsit homályos, jól látszik, hogy pár kézmosás, és egy fürdés után a matt réteg már eléggé lekopott, egyre fényesebb a lakk.








2012. 08. 17. 10:30
Természetes fénynél jobban látszik a köröm végén lepattogzott rész is.













2012. 08. 17. 10:31
Napfénynél pedig a legfeltűnőbb a kopás. Itt már szinte csillog a lakk.













2012. 08. 17 (10:33)
Érdekes egyébként, ha vizet cseppentünk rá, akkor a csepp alatt teljesen csillámos lesz.











2012. 08. 17. 19:34
Ez pedig az utolsó, kora esti fényben készült kép. Még szürkületben is látszik, hogy fényes, a körömvégen még több lepattogott.











2012. 08. 17. (22:08)
Ez pedig itt a legutolsó kép, lámpafénynél készült. A matt rétegnek már semmi nyoma, úgy eltűnt, mintha nem is lett volna. Alul a körömágynál maradt csak belőle egy kevés. Ez már csak egy sima mezei lila körömlakk, ami ráadásul elég hamar megadja magát akkor is, ha semmi megerőltetőbb munkát nem végzünk a kezeinkkel (pl. mosogatás, gazolás, stb.)








Nos, ne szépítsük: az AVON lakk csúnyán megbukott a teszten. A képek aljára odaírtam a készítés pontos idejét, hogy lássátok, mindössze 1 nap alatt teljesen "elhasználódik" a körmökön, úgy hogy a mindennapi teendőkön kívül semmi extrát nem végeztem. Csak annak ajánlom, aki szereti minden nap kifesteni a körmeit, mert ezzel garantáltan nem tudja elkerülni.

Persze az AVON továbbra is úgy reklámozza, mint matt hatású körömlakk, pedig szerintem ez jobb lenne: "2 az 1-ben színváltós körömlakk, ami felkenéskor még matt felületű, pár órával később azonban fényesre változik". Így hiteles lenne, és talán jobban is el lehetne adni, egy ilyen szöveg jó pár ember fantáziáját megmozgatná.
Így azonban csak a csalódás marad.

Megbántam - e, hogy megvettem??? Őszintén: igen. De legalább tapasztalatnak jó volt.
(egy majdnem 1000 Ft-os lakk, amit pár száz forintos társai lazán leköröznek.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése